Ona w ogóle rodziła?

Każda z kobiet chciałaby wrócić, jak najszybciej do formy po urodzeniu dziecka. Nie zawsze jest to możliwe. W niektórych przypadkach pośpiech nie jest wskazany i kobieta powinna odczekać kilka tygodni, a nawet miesięcy zanim zacznie ćwiczyć. Sprawa jest prostsza, kiedy kobieta rodzi siłami naturami. Kobiecy organizm jest na to przygotowany i z medycznego punktu widzenia, kobieta powinna odczekać okres około 6 tygodni i wtedy może wrócić do aktywności fizycznej. Oczywiście najpierw trzeba udać się do lekarza ginekologa, który określi, czy nasza macica prawidłowo funkcjonuje oraz czy ewentualna rana po nacięciu również dobrze się goi. Ogólnie, jeśli kobieta czuje się dobrze, nie ma żadnych większych przeciwwskazań. Inną sytuację mają kobiety, które rodzą swoje dzieci przez cięcie cesarskie. Jest to operacja chirurgiczna, podczas której zostają przecięte wszystkie powłoki brzuszne, by wydostać maleństwo z brzucha mamy. Jest to duża ingerencja w ciało, rana jest głęboka i dość długo się goi. W takim razie, kiedy można zacząć ćwiczyć po cesarce? Wszystko zależy od kobiety oraz rodzaju ćwiczeń. Można wykonywać delikatne ćwiczenia wzmacniające już kilka godzin/dni po operacji. Jednak zaznaczam, że są to ćwiczenia bardziej terapeutyczne i wzmacniające, takie jak np. krążenia stopami, by polepszyć krążenie lub spinanie mięśni kegla. W żadnym wypadku, w tak krótkim odstępie czasu nie można próbować ćwiczeń siłowych, biegania etc. Kobiecie może się wydawać, że czuje się dobrze, gdyż działają na nią tabletki przeciwbólowe. Panie po cesarce muszą uzbroić się w cierpliwość. Niektórzy każą wstrzymywać się z ćwiczeniami nawet pół roku, ale to już jest kwestia indywidualna. Kobieta po pierwsze musi poczekać, aż zagoi się dobrze rana. Czasem od nadmiernego wysiłku może ona się rozejść. Okres połogu, czyli około 6 tygodni czasu, również jest niezbędnym minimum dla pań, rodzących poprzez cesarkę. Po tym czasie koniecznie udaj się do ginekologa. Jeśli bardzo ci zależy na powrocie do aktywności sportowej i nie chcesz dalej czekać, to zrób jeszcze usg jamy brzusznej, które pozwoli ocenić stopień zagojenia rany wewnętrznej.
Na początku zalecam ćwiczenia, które pomogą zamknąć rozstęp mięśnia prostego brzucha i nawet jeśli go nie masz, to takie ćwiczenia wpłyną pozytywnie na poprawę brzucha i wchłonięcie się go. Przygotuj się, że na wszystko potrzebny jest czas. Jeśli przytyłaś dużo kilogramów w ciąży, to nie myśl, że szybki powrót do ćwiczeń pomoże ci się ich pozbyć. Po urodzeniu dziecka postaw bardziej na zdrową i zbilansowaną dietę. Pamiętaj, iż czasem nie ma sensu katowania się ćwiczeniami, kiedy to przede wszystkim dzięki odpowiedniej diecie możemy schudnąć.
Poza tym, nie podążaj za niebezpiecznym trendem, który promują social media. Kobiety z mediów społecznościowych, celebrytki 3 dni po porodzie wyglądają lepiej niż ja kiedykolwiek przed ciążą. Nie wiem, czy to rzeczywiście ich znakomite geny, czy genialny program do obróbki zdjęć.
Kobieta po porodzie powinna mieć czas na odpoczynek od tej sylwetkowej gonitwy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here